پایگاه آموزشی برق قدرت

پایگاه آموزشی برق قدرت

آموزش مطالب در زمینه برق قدرت (نیروگاه ها. پست برق و تجهیزات آن ، رله و ترانسفورماتور)
پایگاه آموزشی برق قدرت

پایگاه آموزشی برق قدرت

آموزش مطالب در زمینه برق قدرت (نیروگاه ها. پست برق و تجهیزات آن ، رله و ترانسفورماتور)

مشخصات فنی کلید های فشار ضعیف

باسلام

در فایل پیوست  مشخصات فنی کلید های فشار ضعیف اشنایدر الکتریک فرانسه ارائه گردیده است .

 

با سپاس

حسین محمدنژاد

 

دانلود

                                                            

پارامترهای خط انتقال و اثر باندل کردن خط




امپدانس سری خط انتقال

در یک خط انتقال چهار کمیت مقاومت اندوکتانس ظرفیت خازنی وکنداکتانس روی کارکرد کامل آن به عنوان بخشی از سیستم قدرت اثر می گذارند.کندکتانس بین هادیها وزمین باعث جریان نشتی در مقره های خطوط هوائی وعایق کابلها میشود.چون میتوان از جریان نشتی در مقره های خطوط هوائی چشم پوشید کنداکتانس بین هادیها در یک خط هوائی صفر فرض نمود.

دلیل دیگر چشم پوشی از کنداکتانس متغیر بودن آن ونبودن روش مناسب برای محاسبه آن می باشد.جریان نشتی مقره ها عامل اصلی کنداکتانس به طور محسوسی با شرهیط هوائی ورطوبتی که بر مقره ها می نشیند تغییر میکند.


بعضی از خاصیت های یک مدار الکتریکی را می توان به وسیله میدانهای الکتریکی و مغناطیسی که در اثر عبور جریان از آن به وجود می آید بررسی نمود.

مقاومت و اندوکتانس توزیع شده به طور یکنوهخت در طول خط امپدانس سری خط را تشکیل می دهند.کنداکتانس وظرفیت خازنی بین هادیهای خط تکفاز یا بین هادی وخنثی در خط سه فاز ادمیتانس موازی خط را تشکیل می دهند.اگرچه مقاومت اندوکتانس وظرفیت خازنی در طول خط توزیع شده اند اما درمدار معادل خط از کمیتهای فشرده و متمرکز استفاده می شود.


انواع هادیها

در انتقال قدرت الکتریکی در آغاز از هادیهای مسی استفاده می شد اما امروزه هادیهای آلومینیومی به علت ارزانتر وسبکتر بودن نسبت به هادیهای مسی با همان مقاومت د خطوط هوائی به طور کامل جای آنها را گرفته اند. یکی دیگر از مزیتهای هادی آلومینیومی این است که در یک مقاومت مشخص قطر آن از هادی مسی بیشتر است.در حالت با قطر بزرگتر به ازای ولتاژیکسان خطوط فوران الکتریکی گرادیان ولتاژدر سطح هادی پائین آمده امکان یونیزه شدن هوای اطراف هادی کاهش یابد.


نمادهای زیرانواع مختلف هادیهای آلومینیومی را نشان می دهند:

AAC هادی تمام آلومینیومی

 AAACهادی تمام آلیاژ آلومینیوم

 ACSRهادی آلومنیومی تقویت شده با فولاد

ACARهادی آلومنیومی تقویت شده با آلیاژ

هادیهای آلیاژآلومنیومی دارای قدرت کششی بیشتری نسبت به هادیهای الکتریکی آلومنیومی معمولی هستند.

 
ادامه مطلب ...

پروژه نقش توان راکتیو در شبکه های انتقال



برای حفظ پایداری شبکه‌های قدرت و انتقال توان مطمئن، افزون بر تامین توان اکتیو نیاز به تامین توان راکتیو نیز می باشد که برای بهبود ایمنی سیستم بایستی توسط بهره بردار سیستم قدرت بصورت بهینه تأمین گردد.در این پروژه در مورد نقش توان راکتیو در شبکه های انتقال و فوق توزیع بحث شده است .

 

دانلود

 

Password : www.mohandesyar.com

 

پروژه بررسی عملکرد کلیدهای قدرت در پست های فشار قوی


کلیدهای فشار قوی تنها یک وسیله ارتباط برقرار کردن بین مولد ها و ترانسفورمانورها و مصرف کننده ها و سیم های انتقال انرژی و یا جداکردن آنها از یکدیگر نیستند ، بلکه حفاظت دستگاه ها و وسائل و سیستم های الکتریکی را در مقابل جریان زیاد ، بار زیاد و یا جریان اتصال زمین بر عهده دارند .

در این پروژه پیرامون کلید های فشار قوی و جایگاه آنها در صنعت برق بحث شده است که در ابتدا در یک مقدمه خلاصه ای در مورد کلید ها توضیح داده شده است.

 

 

 

دانلود

 

Password : www.mohandesyar.com