پایگاه آموزشی برق قدرت

پایگاه آموزشی برق قدرت

آموزش مطالب در زمینه برق قدرت (نیروگاه ها. پست برق و تجهیزات آن ، رله و ترانسفورماتور)
پایگاه آموزشی برق قدرت

پایگاه آموزشی برق قدرت

آموزش مطالب در زمینه برق قدرت (نیروگاه ها. پست برق و تجهیزات آن ، رله و ترانسفورماتور)

دانلود کتاب سنسورها




این کتاب که بصورت اسلایدوار تهیه شده است به بررسی سنسورها و ویژگی های آنها پرداخته و و به معرفی مدارهایی میپردازد که سنسورهای نام برده در آن کاربرد دارند .

برای دانلود مقاله اینجا را کلیک کنید ...

دانلود مقاله ای در مورد پورت USB



هر کامپیوتری که شما امروزه برای خانه یا محل کار خود می خرید دارای یک یا چند رابط USB می باشد که در پشت آن است. این رابط های USB این اجازه را به شما می دهند که هر گونه وسیله ای اعم از Mouse یا printer را به راحتی و آسانی به کامپیوتر خود وصل کنید. امروزه تقریبا تمام سخت افزارهایی که ساخته می شوند USB را دارا می باشند.

امروز برای شما یک مقاله نسبتا کامل در مورد پورت USB آماده کرده ایم که موضوعاتی از قبیل تاریخچه USB ، مزایا ، محدودیت های USB ، ساختار و روش انتقال اطلاعات ، معرفی تراشه FT232BM که مبدل USB به سریال می باشد به همراه دیتاشیت آن وبه صورت کاملا ساده و خلاصه آورده شده است.

 

برای دانلود مقاله اینجا را کلیک کنید ...

دانلود مقاله پیرامون الکترومغناطیس و کاربردهای آن



الکتریسیته، برگرفته شده از کلمه یونانی: ήλεκτρον ، اثری است که به دلیل موجودیت بار الکتریکی پدید می‌آید و همراه با مغناطیس یکی از نیروهای پایه در فیزیک به نام الکترومغناطیس را تشکیل می‌دهد.  الکترومغناطیس شاخه‌ای از علم فیزیک است که به مطالعه‌ی پدیده‌های الکتریکی و مغناطیسی و ارتباط این دو با هم می‌پردازد. توصیف‌گر پدیده‌های الکترومغناطیسی در فیزیک کلاسیک قوانین ماکسول است. در سال ۱۱۹۹-۱۸۲۰ هانس کریستان اورستد (۱۷۷۷ – ۱۸۵۱) مشاهده کرد که جریان الکتریکی در یک سیستم می‌تواند عقربه قطب نمای مغناطیسی را تحت تأثیر قرار دهد. بدین ترتیب الکترومغناطیس به عنوان یک علم مطرح شد. این علم جدید توسط بسیاری از پژوهشگران که مهمترین آنان مایکل فاراده بود تکامل بیشتری یافت. جیمز کلرک ماکسول قوانین الکترومغناطیس را به شکلی که امروزه می‌شناسیم ، در آورد. این قوانین که معادلات ماکسول نامیده می‌شوند.

 

برای دانلود کامل مقاله اینجا را کلیک کنید ...

دیکشنری برق والکترونیک



یکشنری برق و الکترونیک جهت استفاده شما گرامیان
 
این دیکشنری بسیار جالب بوده و بسیاری از قوانین از جمله قانون اهم, آمپر ... در این دیکشنری به چشم می خورد.

 

دانلود